Nneka: Love Supreme

Nigerijska kantavtorica že nekaj manj kot dve desetletji navdušuje z iskrivim spojem soula, reggaeja, afrobeata in hip hopa.

Med gosti 10. Overjam festivala, ki se je odvil v Tolminu med 15. in 20. avgustom, je bila tudi stara znanka glasbene ceste in ljubljanskega festivala Druga godba Nneka. Februarja letos je po šestletnem premoru izdala nov album »Love Supreme«. Enainštiridesetletna nigerijska kantavtorica Nneka Lucia Egbuna že nekaj manj kot dve desetletji navdušuje z iskrivim, pogosto tudi družbeno angažiranim spojem soula, reggaeja, afrobeata in hip hopa. Pri tem že dolga leta živi razpeta med Evropo in Afriko. Pri devetnajstih letih se je preselila iz domovine v Hamburg v Nemčiji in na tamkajšnji univerzi doštudirala antropologijo. Že v času študija se je začela preživljati s petjem, sprva na nemški alternativni sceni. Nato jo je pot hitro vodila navzgor in na odre po Evropi. Leta 2005 je izšel njen prvi album. Sledili so mu še štirje. Nneka je tudi družbena aktivistka in podpornik fundacije Rope, ki je namenjena izobraževanju in spodbujanju ustvarjalnih potencialov mladih Afričanov. Je vneta borka za pravice afriških žensk. Njene pesmi imajo pogosto politična sporočila. V njih se po eni strani ukvarja z aktualnim dogajanjem v domači Afriki, z revščino in napadi islamskih skrajnežev, v zadnjih letih pa vedno bolj s položajem mladih črncev v sodobnih evropskih getih. Na nastanek novega albuma »Love Supreme« je v precejšnji meri vplivala epidemija kovida. Med njo se je tudi Nneka znašla zaprta doma in je ob upočasnjeni dnevni dinamiki lahko namenila precej razmisleka tudi svoji življenjski poti. Ukvarjati se je začela z jogo, meditacijami in se vedno bolj posvečala duhovnosti. Novi album je na trenutke še vedno zelo piker, našpičen, drugič osebno-izpoveden, introvertiran oziroma prežet z medosebnimi odnosi, v lepem številu pesmi pa se po tematikah bliža gospelu in njegovim afriškim duhovnim vzprednicam. Po glasbeni plati Nneka tokrat poseže po radiofoničnih, intimnih, a od časa do časa že kar preveč srednjetočnih recepturah sodobnega afroameriškega r&b popa, seveda z navezavami na reggae, hip hop in afrobeat.

Komentiraj

Design a site like this with WordPress.com
Začnite