Horace Andy: Midnight Rocker

Novi album enainsedemdesetletne ikone reggaeja in dancehalla, tokrat v navezi z velikanom produkcije sodobnega reggaeja….


Enainsedemdesetletna ikona reggaeja, legendarni veteran reggaeja, dancehalla in tudi trip hopa Horace Andy ne izgublja poleta. Ravno nasprotno. Izdaja en odmeven album za drugim. 8. aprila je dvignil utrip v reggae logih z zelo verjetno najprodornejšim albumom v zadnjem desetletju, z albumom »Midnight Rocker«. Horace Andy, rojen v predmestju prestolnice Jamajke Kingstonu, je prvi single posnel leta 1967.  V anale popularne glasbe se je prebil štiri leta pozneje, s singlom »Skylarking« za antološko reggae založbo Studio One Clementa »Coxsonea« Dodda. Leto dni kasneje mu je sledil še istoimenski album za Studio One, njemu pa še več uspešnic. Leta 1977 se je Horace Andy preselil v ZDA, kjer so ga začele zanimati elektronske prestavitve reggaeja. Z albumom »Pure Ranking« je leto pozneje postal eden praočetov dancehalla, ki ga je kot nov način izražanja podprl še z albumom »Dance Hall Style« iz leta 1982. Sredi osemdesetih let se je preselil v London in zatem kolobaril med Veliko Britanijo, Jamajko in ZDA. Horace Andy velja za enega do produkcijskih, še posebej elektronskih novih pristopov najbolj odprtih izvajalcev reggae fuzije. V devetdesetih letih je sodeloval tudi s pionirji britanskega trip hopa Massive Attack, dva albuma pa je posnel v sodelovanju z legendarnim producentom duba Mad Professorjem. Tokrat se je srečal s še enim velikanom produkcije sodobnega reggaeja oziroma bolje duba in elektronike, štiriinšestdesetletnim angleškim producentom Adrianom Sherwoodom. Oba mojstra sta se na albumu »Midnight Rocker«, ki je izšel  za Sherwoodovo legendarno založbo On-U Sound, zanimivo, srečala prvič. Na njem je deset skladb, od katerih jih je šest novih. Sherwood je skladbe mojstrsko aranžiral in producentsko izpilil, večkrat v nasprotju z našimi predstavami o njegovi primarno elektronski zastavitvi tudi z uporabo akustičnih glasbil. Zvočno zaledje je zelo domišljeno, polno, lepo usklajeno s petjem Horacea Andyja, tako da slednje ob njem zadiha s  svobodnimi pljuči. Po reggae in ne samo po reggae krogih se o albumu že govori kot o novi pozni mojstrovini obeh velikanov.

Komentiraj

Design a site like this with WordPress.com
Začnite