Dean Fraser & Ernie Ranglin: Two Colors

Starosti reggaeja na skupnem albumu, dokumentu zgodnjega reggaeja iz dobe plesnih jazz orkestrov.

Glasbena cesta 2.3.1.5., 11/06

Na tokratni glasbeni cesti nas bo spremljala z debelo patino prekrita nova izdaja velikanov jamajške popularne glasbe. Kitarist Ernest Ranglin bo 19. junija star okroglih devetdeset let. V jamajški popularni glasbi je dejaven vse od petnajstega leta starosti, torej od leta 1947. Kot najmočnejši vpliv navaja velikana gipsy swing kitare Djanga Reinhardta. Igral je jazz, calypso, mento in prispeval celo glasbo za enega prvih filmov o Jamesu Bondu »Dr. No«. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je preskakoval med revijskim jazzom in skajem in zatem rocksteadyem, bil glasbeni boter superuspešnice »Rivers of Babylon« skupine The Melodians leta 1967 in konec desetletja veliko sodeloval z legendarnim producentom Leejem Scratchem Perryjem pri prvih korakih reggae glasbe. Zatem je vešče krmaril med projekti karibskega jazza in reggaejem in bil med rednimi gosti Perryevega Black Ark Studia. Od leta 2008 je umeščen v dvorano slavnih jamajških glasbenikov. Leta 2016 se je poslovil od glasbenih poslov, a se sedem let pozneje vrača še na enem albumu. Štiriinšestdesetletni Dean Fraser je številka ena med jamajškimi saksofonisti. Njegovo igranje lahko slišimo na nepregledni množici posnetkov reggaeja od srede sedemdesetih let prejšnjega stoletja naprej. Snemal in nastopal je tudi z Bobom Marleyem, Dennisom Brownom, Slyjem and Robbiejem in Freddiejem McGregorjem. V zadnjih letih izdaja en samostojni album za drugim. Z Ernestom Ranglinom sta seveda stara znanca. Prav on je prepričal Ranglina še v skupni album »Two Colours«. Njun največji skupni projekt doslej je 27. maja izšel za antološko roots reggae založbo Tad’s Records. Pobudo zanj je dal njen lastnik Ted Dawkins. Fraser je okoli sebe bral močno ekipo glasbenikov in pripravil okvire skladb, v katerih se je Ranglin z lahkoto našel. Slednji je svoje igranje nasnel v studiu  nedaleč od doma. Glasba s številnimi filigranskimi nadrobnostmi je izjemen dokument zgodnjega reggaeja iz dobe plesnih jazz orkestrov, glasbe s sedemdesetletno patino, ki še vedno ni ugasnila v ušesih, glavah in srcih njenih starih velikanov.

Komentiraj

Design a site like this with WordPress.com
Začnite